WooCommerce: Tilføjelse af Produkter | Din WordPress webshop

  • februar 17, 2018
5 min
læsning
5 min

I denne artikel viser vi hvordan man tilføjer produkter i WooCommerce og vi gennemgår de forskellige produkt-indstillinger.

Vi starter med at klikke på menu-punktet ”Produkter” i WooCommerce. Der kan vi tilføje et produkt ved at klikke på knappen ”Tilføj ny”.

Vi har i løbet af seneste artikler installeret og opsat det gratis WooCommerce tema Storefront, som har tilføjet flere test produkter. På produkt listen kan vi se oplysninger om varenummer, lagerstyring, priser, kategorier, tags og udvalgte produkter. Ønsker vi at promovere mere aktivt et produkt og vise den på specifikt sted i vores webshop, kan vi markere det som ”Udvalgt”:

WooCommerce udvalgte produkter

Hvordan udvalgte produkter vises afhænger af hvordan vores tema fungerer, men i vores tilfælde vises sådanne produkter i afsnittet ”Vi anbefaler” på forsiden (hvis du bruger WooCommerce temaet Storefront).

Vi starter med at tilføje et produkt. Vi udfylder produktnavn, beskrivelse og kortbeskrivelse. Vi tilføjer billeder under Produktgalleri, og under Produktbilleder tilføjer vi et udvalgt billede, som vil vises som standard produkt-billede og som billede af produktet i produkt-lister på webshoppen. Vi sætter pris og lavere tilbudspris, og vi gemmer for at gennemgå ændringerne.

WooCommerce Produkt

Vi kan se, at ”Produktbilledet”  er vores standard billede, og de andre fremgår i en galleri forneden. I forhold til priser, viser webshoppen selv den nye pris og den gamle pris, og den tilføjer også et ”Tilbud” knap. Den korte beskrivelse kommer lige forneden, imens den almindelige kommer længere ned – det kan vi bruge for at uddybe med nogle detaljer. Der, til venstre, kan man også læse anmeldelser. Det ønsker vi at slå fra, så vi går under ”Avanceret” på vores produkt-indstillinger og deaktiverer funktionen.

Under Beholdning-fanen kan vi tilføje et varenummer for regnskabsmæssige årsager eller administrerer lager, hvis vi har begrænset antal af dette produkt. Aktiverer vi lagerstyring, kommer dette også til at vises på produkt-siden. Vi kan skjule hvor mange varer der er på lager og ikke oplyse det for kunden ved at gå under ”WooCommerce” -> ”Indstillinger” -> ”Produkter” -> ”Beholdning”. Der vælger vi funktionen ”Vis aldrig antal varer på lager”.  Vi kan også vælge her, at systemet automatisk skjuler produkter, når de bliver udsolgt og ikke er på lager mere.

Vi kommer tilbage til Produkt-indstillingerne. Under ”Forsendelse” kan vi tilføje Vægt og Dimensioner, hvis dette skal bruges til vores forsendelse eller regnskab. Under Forsendelsesklasse kan vi tilføje specifikt klasse for at gruppere produkter, som ligner hinanden og har bestemte forsendelsesmetoder. Det springer vi over, fordi det er en mindre brug funktion, og man bruger typisk plugins, hvis man har specifikke forsendelsesbehov.

I den næste fane, ”Forbundne produkter”, kan vi tilføje produkter om Mersalg og Krydssalg. Mersalg er produkter, som kan fungerere som ekstra eller alternative produkter, og vi anbefaler sammen eller i stedet for det nuværende vist produkt. Krydssalg er andre produkter, som vi promoverer på siden Kurv.

Vi tilføjer et produkt på Mersalg og på Krydssalg, og gemmer for at se hvordan det ser ud i virkeligheden. Vores webshop har tilføjet en række, hvor der står ”Du kunne også være interesseret i” og vores Mersalg produkt står forneden.

WooCommerce Mersalg

Vi tilføjer den i Kurven og klikker på ”Se Kurv” for at se vores ”Krydssalg” produkt, som dukker op i et felt lige ved siden af det samlede beløb:

WooCommerce Krydssalg

Vi fortsætter med de andre indstillinger. Under egenskaber kan vi tilføje Farve eller Størrelse, så man skal vælge et bestemt type af vores produkt. Det gør vi ved at åbne en ny fane under ”Produkter” –> ”Egenskaber”.

WooCommerce Egenskaber

Vi skriver navnet af vores fremtidige egenskab, som i vores tilfælde er Farve, og klikker ”Tilføj”. Derefter tilføjer vi selve farverne under ”Tilføj egenskaber”.

Vi gemmer derefter vores produkt for at indlæse siden igen. Nu vælger vi under ”Produktdata” et ”Variabelt produkt”, tilføjer vores nylig oprettede egenskab, klikker ”Vælg alle” under Værdier og markerer fluebenet på ”Brugt ti varianter”. Vi klikker gem.

Vi går derefter under Variationer lige under Egenskaber og klikker ”Opret variationer udfra alle attributter”. Vi husker at tilføje pris på hver enkelt variation – prisen kan være det samme for alle eller forskellig. Farverne kan desuden have sine egne billeder, så når man vælger en farve, kommer der et relevant billede frem. Det gør vi ved at blot klikke på billede-ikonet og tilføje et billede for det pågældende produkt.

WooCommerce Egenskaber 3

Vi gemmer og ser resultatet – nu er der tilføjet et dropdown menu på vores produkt og man skal vælge en Farve før man bestiller.

Vi kan også vælge en standardfarve, eller standardvariation, ved at klikke på ”Standard valgte egenskaber”, så man altid har en standard valgt variation.

WooCommerce Egenskaber

Til sidst vi nævner lige muligheden for at gruppere produkter efter kategorier og tags i WooCommerce. Det har vi vist i vores tidligere artikler og videoer. Produkter kan tilføjes til kategorier til højre, og nye kategorier kan oprettes med det samme.

I vores sidste artikel viste vi hvordan man kan vise produkterne af en hel kategori på en bestemt webshop side i WooCommerce menuen.

 

Har du brug for hjælp med dit WordPress eller WooCommerce Projekt?

Vi hjælper dig gerne med at opsætte din WordPress & WooCommerce hjemmeside eller webshop. Du kan altid skrive til os på [email protected] eller ringe til +45 81 90 76 47. Alternativt kan du klikke på knappen forneden og udfylde kontaktformularen, så vender vi hurtigt tilbage til dig for at drøfte dine behov på en uformel snak.

KOM I GANG
  • Petar har arbejdet med WordPress og Søgemaskineoptimering (SEO) i over 10 år. Han startede Webstyr for at hjælpe andre små og mellemstore virksomheder med at vokse, og at forstærke deres digital tilstedeværelse. Du er velkommen til at skrive til ham på [email protected], hvis du har spørgsmål om hans artikler - han er altid flink til at svare.

Følg os på de sociale medier